Hallo allemaal,
Ik moet binnenkort mijn hypotheek verlengen of oversluiten.
Momenteel heb ik de rentedemper van de SNS-bank en betaal nu 3,5% rente, dat is natuurlijk hartstikke mooi maar ik heb ook wel 5,7% rente betaalt. Dus ik wil wel graag van deze rentedemper af....
Even wat informatie: 5 jaar geleden een huis laten bouwen, een aflossingsvrije hypotheek afgesloten van €182000,-
samen met een overlijdensverzekering met winstdeling (of zoiets) van Onderlinge 's gravenhage waardoor ik bij het gunstigste geval €100000 na 30 jaar vrijkomt in het ongunstigste geval €30000- Dit vertrouw ik dus ook voor geen meter meer.... Ik betaal hier zo'n €110 euro per maand aan.
Ik heb vorig jaar mijn huis laten taxeren en de taxatie was: €270000,- Ik heb dus al een lekkere overwaarde!
Ik wil het liefst wat meer zekerheid en (misschien) aflossen. Wat adviseren jullie mij.. overlijdensverzekering wel ok?, kan ik gebruik maken van mijn overwaarde bij de onderhandelingen?, aflossen?, misschien andere ideeen?
5 jaar geleden kon het me allemaal niet interesseren, maar wil nu "goede" dingen gaan doen.
Alvast bedankt