Beste allemaal,
mijn vriendin en ik hebben in 2009 een appartement gekocht met koopsubsidie en NHG. Het appartement staat alleen op naam van mijn vriendin en de hypotheek wordt ook alleen door haar gedragen.
Nu willen we kijken of het misschien mogelijk is om een tweede huis te kopen en om dit te verhuren aan bijv studenten of een gezin.
Vraag is echter hoe we een financiering hiervoor kunnen krijgen. Zijn er op dit forum misschien mensen met vindingrijke ideeen?
De hypotheek op mijn naam afsluiten gaat helaas niet. Ik ben een uitzendkracht en bij uitzendkrachten wordt gekeken naar het gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaar.
Aangezien ik pas medio 2008 begonnen ben, heb ik pas anderhalf jaar gewerkt, wat resulteerd in de volgende berekening:
Dit zou uitkomen op een 16.000 (2008) + 25.000 (2009)= 41.000. Delen door 3 voor het gemiddelde jaarlijks inkomen = 13.500, keer 4,5 = 60.750 euro.
Ik zou dus maximaal een hypotheek van 60.750 euro kunnen aanvragen, dit is niet genoeg voor de financiering van een woning. Verder beschik ik niet over voldoende eigen middelen om dit aan te vullen tot 175.000 euro. Familie en vrienden zijn ook geen oplossing.
Zijn hier andere mogelijkheden om dit wel gefinancierd te krijgen?
Mijn vriendin heeft het huis tegen een scherpe prijs gekocht, zou ze de eventuele overwaarde in een nieuw huis kunnen stoppen?
Is de oprichting van een vastgoed bv een idee?
Ik wil namelijk in de toekomst huizen/appartementen aankopen en verhuren om zo een eigen bedrijf op te starten in de vastgoed.
(niet met het idee om snel rijk te worden maar puur omdat ik in de vastgoed wel een goeie business zie)
Zou het mogelijk zijn om middels een degelijk ondernemingsplan/inschrijving KvK/ vastgoed bv, wel een financiering van een bank te krijgen?
Hopelijk hebben jullie ideeen over hoe ik de financiering rond kan krijgen.