hypotheken

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: jari, Makukoe, Tukker, Cnorretje

hypotheken

Berichtdoor pieter123 » zo 07 feb, 2010 4:50 am

Enige weken terug heb ik nieuwbouwwoning gekocht met mijn vriendin.

Ik heb al een koopwoning. De hypotheek heb ik destijds bij asr geregeld. Bij deze hypotheek heb ik succeshypotheek afgesloten. Om de maandlasten te drukken heb ik een hoog/laag constructie toegepast.

Nu willen we voor de nieuwbouwwoning graag een bankspaarconstructie. Het geld wat in de succeshypotheek zit wil ik graag overzetten naar de bankspaarhypotheek. Probleem hierbij is dat ik de maximale bandbreedte van 1:10 heb toegepast.
Veel producten laten tegenwoordig alleen noog een bandbreedte van 1:7 toe.

Hierdoor werden we bv bij de rabobank afgewezen.

Samenvattend zoeken we het volgende:
1) bankspaarhypotheek
2) overzetten van de waarde van de bestaande polis moet mogelijk zijn
3) rente op het bouwdepot bij voorkeur gelijk aan de hypotheekrente
4) flexibiliteit op het gebied van verhuizen etc

Lijkt ons complex.. Iemand op dit forum die een goede suggestie heeft?
pieter123

Re: hypotheken

Berichtdoor fransjan » zo 07 feb, 2010 8:05 am

beste pieter ,om te beginnen is het mogelijk ,als je spaarhypotheek bij Stad rotterdam is gestart na 01-04-1999 ..

de partijen zijn Floruis en ABN ..

aan de andere kant ,er is meer als banksparen ,ik denk dat je bij nieuwbouw een concurend aanbod krijgt van ASR ,tevens kan je bij het nieuwe deel spaarhypotheek ,de orv eruit halen en je oude polis kan gewoon door blijven lopen ..
fransjan

Berichtdoor pieter123 » zo 07 feb, 2010 10:40 am

Voor de nieuwe hypotheek hebben we meer geld nodig. Is het dan mogelijk om de huidige polis te koppelen aan de nieuwe hogere lening? En dan de premie te verhogen zodat na afloop van de polis de gehele lening afgelost kan worden?
pieter123

Berichtdoor fransjan » zo 07 feb, 2010 11:04 am

huidige polis behouden ,nieuw deel bijsluiten met het gewenst doelkapitaal ..

dus altijd oude ongewijzgd laten ,even fine tunen met je hypotheekadviseur en de verzekeraar als je gaat meeverhuizen ,want je komt onherroepelijk in de problemen ,als dit niet goed word uitgevoerd .

dit had je ook problemen opgeleverd met rabo ,waarde spaarpolis storten in de bankspaarrekening met een hoger doelkapitaal ,had je bijna zeker een boete van de fiscus opgeleverd ,dus wees maar blij ,dat ze het niet voor elkaar kregen ..

dus blijf je bij ASR ,valt punt 1 af ,maar je vergat nog een puntje van 1 sporigrentebeleid bij de rabo ,ook vergoeding bouwdepotrente ,wil nog weleens 1% lager zijn en annuleringskosten..
fransjan

Berichtdoor Houston » zo 07 feb, 2010 12:45 pm

Waarom niet bij ASR blijven? Rentes zijn redelijk goed, voorwaarden zijn prima en geen sores met fiscale voortzetting etc.
Houston

Berichtdoor pieter123 » zo 07 feb, 2010 10:20 pm

Bedankt voor alle reacties! Erg nuttig.

Gezien de reacties lijkt het me inderdaad niet onverstandig om gewoon bij de asr te blijven. hypotheekrente is inderdaad niet
slecht.

Waar moet ik nu op letten om niet de problemen met de fiscus te komen? Als ik de huidige polis in tact houdt en meeverhuis en blijf koppelen aan een lening van dezelfde hoogte dan moet dit mogelijk zijn lijkt me. Ander ding is dat deze polis nog alleen op mijn naam staat. Volgens de asr kan ik mijn vriendin als begunstigde toevoegen aan de polis. Vind de fiscus dit ook goed? Het tweede deel van de lening wordt dan een spaarhypotheek van de asr. Deze begint dan gewoon vanaf nul.

ASR heeft ook weer meerdere hypotheekvormen. Er is een nieuwe met een lage hypotheekrente (woonrust geloof ik) ism BNP Paribas. Is dit een goede keuze?

Pieter
pieter123

Berichtdoor fransjan » ma 08 feb, 2010 8:06 am

pieter

asr werkt met tussenpersonen ,dus stap na een adviseur ,die kan het allemaal regelen .

woongerust afblijven ,gewoon je huidige hypotheek meeverhuizen
fransjan

Keer terug naar Hypotheek