bkr toetsing voor of na offerte?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: jari, Makukoe, Tukker, Cnorretje

Re: bkr toetsing voor of na offerte?

Berichtdoor J.G. » do 04 feb, 2010 9:02 pm

Hoe zit het dan met het aanbod van bkr hypotheken? Ben al een tijdje op zoek en kan maar geen site vinden die alle bkr hypotheken op een rijtje zet en vergelijkt. Op de website van >>>>>geen verwijzingen naar commerciële websites a.u.b.<<<<< stond dat het goed mogelijk is deze te vergelijken maar waar kan dat?

Bedankt!
J.G.

Berichtdoor J.G. » do 04 feb, 2010 9:06 pm

Ok sorry maar weet jij het antwoord?
J.G.

Berichtdoor Makukoe » do 04 feb, 2010 9:17 pm

Zo'n site is er bij mijn weten niet. En dat is niet zo vreemd gezien het hoge aasgier-gehalte van de verstrekkers en adviseurs die zeggen/beweren dat je bij hen terecht kunt ondanks achterstandscoderingen. :(
Makukoe

Berichtdoor elisza » ma 08 feb, 2010 12:21 pm

Beste mensen,

Ik zou graag willen of weten leningen die je in het verleden hebt gehad en netjes hebt afgelost ook worden meegenomen bij de aanvraag voor een hypotheek? Het is ongeveer 5 jaar geleden, dus nog wel te zien bij het BKR.

Bedankt.
Elisza.
elisza

Berichtdoor Houston » ma 08 feb, 2010 1:09 pm

elisza, leningen niet maar achterstanden wel.
Houston

Berichtdoor henkp » wo 17 feb, 2010 4:04 am

Hallo allemaal,

Ik had een huis gekocht een offerte bij de ING aangevraagd en netjes gekregen bankgarantie was afgegeven maar twee dagen van te voren trekt de ING zich terug omdat ik een BKR registratie heb met een herstel code dat ze al wisten voordat ik een offerte van de ING kreeg en als tweede reden gaf de ING een opeen stapeling van BKR gegevens ook dit wist de ING voordat ze de offerte uit gaven nu ben ik in gebreke gesteld en kan nu 10% van het aankoop bedrag gaan betalen aan de Nationale Waarborg!!!
henkp

Berichtdoor fransjan » wo 17 feb, 2010 7:50 am

zijn nog meer banken by the way en die twee dagen van te voren ,ligt niet aan ing ,maar aan de snelheid van het verstrekken van de gegevens ,van jou kant en de adviseur .

dus bezoek een andere geldverstrekker en vraag eens tekst en uitleg aan je adviseur
fransjan

Berichtdoor Houston » wo 17 feb, 2010 9:29 am

Henk, was niet je naam of gevboortedatum fout ingevuld? Overigens zou je zelf ook moeten weten dat er een melding is en zou ik extra voorzichtig zijn om een datum van ontbinding te laten verlopen als ik jouw adviseur was.
Houston

Berichtdoor henkp » zo 28 feb, 2010 1:10 am

Van mijn adviseur hoor ik niks meer het laatste dat ik van hem hoorde was dat hij het zo erg vond maar daar heb ik niks aan de makelaar vond het ook zo erg ze zou met de verkopers overleggen of zij het appartement wilde verhuren maar dat was ook het laatste wat ik van haar heb gehoord, ik heb voordat ik de hypotheek aan had gevraagd duidelijk aangegeven dat ik een BKR registratie had want ik had van te voren een BKR uitdraai aangevraagd maar dat was totaal geen probleem met een plausibele verklaring dat heb ik geweten zit nu met de gebakken peren heb nu een officieele aanklacht bij de ING ingedient met als eis dat ze de 10% betalen en een kopie van dit alles naar de AFM gestuurd.
henkp

Berichtdoor fransjan » zo 28 feb, 2010 10:31 am

beste henk

waarom kan je niet elders een hypotheek krijgen ?,want ING ,doet liever helemaal geen coderingen ...,

je probeem ligt bij je advieur en jezelf en wellicht de aankopend makelaar ,jullie hebben de ontbindende voorwaarden laten verlopen ..
fransjan

Berichtdoor Jesser » wo 17 maart, 2010 10:07 pm

hallo mensen,

ook ik zit in een dilemma, heb een nieuwbouwhuis "gekocht" in juli 2009, bij de hypotheker geweest offerte aangevraagd alles keurig netjes rond. a.s. maadag zou ik naar de notaris gaan en de bouw is per 1 maart gestart. vandaag (17-03-10) kreeg ik een telefoontje van de hypotheker; zij hadden een vervelende mededeling namelijk dat de geldverstrekker bij een check gestuit is op negatieve BKR coderingen..mijn wereld stortte even in elkaar..metteen naar de bank gegaan om een overzicht te vragen die krijg ik volgende week in de bus en intussen niet kunnen slapen want krijg ik die hypotheek wel? kan ik die bestelde keuken annuleren? moet ik een boete betalen?ik begrijp alleen niet; WAAROM KOMEN ZE ER NU MEE en niet in een eerder stadium. ik zie het in ieder geval niet meer zitten en hoop dat dit goed afloopt
Jesser

Berichtdoor Makukoe » do 18 maart, 2010 12:24 pm

Jesser schreef:WAAROM KOMEN ZE ER NU MEE en niet in een eerder stadium.

Een paar mogelijke redenen: zowel je adviseur als jijzelf hebben er niet aan gedacht om vooraf te controleren of je achterstandscoderingen had. Of wel aan gedacht maar niet daadwerkelijk gecheckt. Of toen wel gecheckt maar na die tijd nieuwe coderingen aan de broek gekregen.

Het zou eventueel nog kunnen dat de bkr-administratie niet op orde is. Maar je zult eerst moeten afwachten waar het nu precies om gaat voordat je kunt zeggen wat de volgende stappen kunnen/moeten zijn.
Makukoe

Berichtdoor Tukker » do 18 maart, 2010 12:52 pm

Of de registratie is na de offertedatum ontstaan.
Als twee mensen het volledig met elkaar eens zijn heeft er (waarschijnlijk) slechts één nagedacht. (Conrad Adenauer)
Tukker

Berichtdoor Jesser » do 18 maart, 2010 4:43 pm

dank voor de reactie, ben intussen wat wijzer..blijk een code 3 te hebben, schuld is ingelost in 2007. De geldverstrekker trekt zich terug, ik krijg geen hypotheek. nu het koop-aanneemovereenkomst ontbinden (kosteloos) daarvoor ben ik naar de makelaar gestuurd. die heeft me gevraagd een verzoek tot ontbinding te maken met het hele verhaal. heb ik gedaan en afgegeven. nu gaan zij dit voorleggen aan de projectontwikkelaar en die weer aan de aannemer
ondertussen kan ik niet slapen uit vrees voor een boete ofzo...heb geen 25.000 euro in een laatje liggen...
Jesser

Berichtdoor Makukoe » do 18 maart, 2010 5:02 pm

Jesser schreef:dank voor de reactie, ben intussen wat wijzer..blijk een code 3 te hebben, schuld is ingelost in 2007.

dus de codering is wel juist (terecht)?
Jesser schreef:ik krijg geen hypotheek.

Deze niet, maar bij een andere verstrekker ook niet?
Soms schijnt het nog wel te lukken (zie viewtopic.php?f=11&t=251&start=150), of iwan fantaseerde maar wat, dat kan natuurlijk ook.
Jesser schreef:heb geen 25.000 euro in een laatje liggen...
[/quote]
Niet te snel paniek. Je adviseur schittert door afwezigheid in je verhaal. Wat is zijn verhaal/advies hierin? Die heeft waarschijnlijk ook een belang bij een fatsoenlijk vervolg (als hij steken heeft laten vallen is hij er ook nog niet klaar mee)
Makukoe

VorigeVolgende

Keer terug naar Hypotheek