Starter vraagt advies

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: jari, Makukoe, Tukker, Cnorretje

Re: Starter vraagt advies

Berichtdoor fransjan » wo 03 feb, 2010 10:19 am

ga je langs op het hoofdkantoor van florius volgende week ,want volgens mij ,kan je bij elk ongebonden kantoor of hypothekenclub vandaag nog terecht en als het moet komen ze nog bij je thuis ,dus ik vind dat argument ,niet erg steekhoudend ..van die week bedoel ik ..

nogmaals wil je ,jeconformeren met tweesporig beleid ,alle verplichtte rekeningen en verzekeringen ,anuleringskosten ,boete bij verkoop woning of wil je gewoon een what you see ,is what you get hypotheek .

wil je niet banksparen ,kan je eventueel ook nog bij aegon terecht voor een normale spaarhypotheek ..

dus de keuze is aan jou ,wat wil je investeren qua tijd ??
fransjan

Berichtdoor Houston » wo 03 feb, 2010 10:30 am

[quote="remcos"]
Mocht de rente wel lager zijn dan 4,9 dan heb moet ik 3% rente betalen (of me nieuwe bij ing afsluiten)
/quote]

Bij Ing afsluiten tegen 4.9% wel te verstaan, ook al is de rente 3%.
Houston

Berichtdoor Hugo112 » wo 03 feb, 2010 11:10 am

remcos schreef:Dat is een kortingsregel van ing als je hem niet afkoopt krijg je 0,15 korting.

Betaal geen boete als:

rente hoger is dan rente van hypotheek
binnen 6 mnd nieuwe hypotheek afsluit bij ing

Ik heb voor die korting gekozen omdat de kans kleiner is datie omlaag gaat dan omhoog.

Mocht de rente wel lager zijn dan 4,9 dan heb moet ik 3% rente betalen (of me nieuwe bij ing afsluiten)

Annuleringskosten is 1%

Waarom al die onnodige beperkingen? En aangezien je hem voor een langere periode (10 jaar) wil vastzetten, kan je beter de optie hebben om boetevrij af te lossen.
Zoals frans ook al heeft aangegeven. Bij Florius kan jeje hypotheek voor de zelfde rentepercentage afsluiten, maar dan al die onnodige beperkingen.
Zoals annuleringskosten, geen boete bij verkoop en zonder de voorwaarden bij de ing die je hierboven heb aangegeven.
Hugo112

Berichtdoor remcos » za 06 feb, 2010 7:56 pm

Bedankt voor de adviezen!

Hoe denken jullie over woonlasten verzekering? Is dat nou echt nodig en heb je dr ook wat aan als het mis gaat?
remcos

Berichtdoor fransjan » za 06 feb, 2010 9:23 pm

of het nodig is ,is afhankelijk van je voorziening bij je werkgever en je arbeishistorie ,mocht je in de ww komen .

tegen koopsom ,altijd een drama advies en als het clubs zijn met exotische namen ,zoals taf ,cassidy davids ,cardi(e)ff ,wegblijven ..

gewoon asr,amersfoorste .aegon of allianz om er een paar te noemen,pakken tegen een maandpremie,indien noodzakelijk
fransjan

Berichtdoor remcos » za 06 feb, 2010 9:47 pm

Voorziening bij werkgever is er eigenlijk niet goudenhanddruk enz. Ben nu 5 jaar in vaste dienst.

Dank je voor de tip voor exotische bedrijven wat is de reden om daar weg te blijven? onbetrouwbaar over toekoemst?

Lees ook goede verhalen over Weaedevol onderdeel van Bovag is dat ook oke?

Bedankt ik wordt een stuk wijzer hier!!
remcos

Berichtdoor fransjan » zo 07 feb, 2010 8:18 am

mooi product ,als je nog even wacht ,is naamgever van het product (afab) failliet en is er weer een label de nek omgedraaid .

dus ,geen tropische namen ,,pak gewoon een verzekeraar ,die als die omvalt ,meteen zorgt voor een burgeroorlog ,
van de die waerdevol ligt niemand wakker als die omvalt,behalve een paar polishouders .
fransjan

Berichtdoor Houston » zo 07 feb, 2010 12:49 pm

Dan moet bovemij omvallen fransjan en die kans is toch wel wat kleiner dan afab. Er zijn overigens ook andere bovemij labels verkrijgbaar, met betere dekkingen. Kijk ook eens naar bv amersfoortse of reaal uitgavenverzekering. Die zijn wellicht iets beter qua dekking.
Houston

Berichtdoor fransjan » zo 07 feb, 2010 9:54 pm

gezien de branche ,niet geheel ondenkbaar dat deze zomaar kan omvallen ...

maar goed ,de inkoop zijn we eerdaags kwijt ,de bedenker van het label en dat is ook de reden ,dat ik me er niet aan zal wagen ..
fransjan

Vorige

Keer terug naar Hypotheek