Hoe zit het met aanvullende verzekeringen (OVR, AOV, etc)?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jmhypo
Berichten: 28
Lid geworden op: di 29 sep, 2009 11:52 am

Hoe zit het met aanvullende verzekeringen (OVR, AOV, etc)?

Bericht door Jmhypo »

Beste allen,

Mijn situatie is:
- koopakte getekend;
- tot 25 feb de tijd om de financiering rond te krijgen;
- al 5 uitgebreide gesprekken met banken gehad inzake de hypotheek;
- EUR 350.000 NHG hypotheek is volgens hen zeker mogelijk voor mij;

Ik zit zit nu in de afrondende fase qua financiering. Ik heb na heel veel adviesgesprekken en zelfstudie bepaald dat een bankspaarhypotheek (5 of 10 jaar rentevast) het beste bij mij en mijn situatie past. Vijf offertes staan klaar in de pijplijn. Ik moet alleen de betreffende banken laten weten wat ik doe met de OVR, AOV en de woonverzekeringen.

Nu moet ik alleen nog beslissen of ik de overlijdensrisicoverzerkering (OVR), de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) en de woonverzekeringpakketten van de betreffende banken accepteer of dat ik zelf verder moet zoeken naar alternatieven.

De voors om de bankvoorstellen voor de OVR AOV en woonverzekeringen te nemen zijn:
- Het is overzichtelijk;
- Het is snel (ik kan de offertes al direct laten opstellen);

De tegens om de bankvoorstellen voor de OVR AOV en woonverzekeringen te nemen zijn:
- het kost extra tijd om alternatieven te zoeken en om deze te 'pledgen' bij de betreffende banken;
- de premies zijn waarschijnlijk toch hoger dan vergelijkbare alternatieven;

Nu is mijn vraag: moet ik het toch wagen om naar alternatieve te zoeken? Is er een makkelijke manier? (Ik hoor namelijk dat Independer eigenlijk helemaal niet onafhankelijk is)
Laatst gewijzigd door Jmhypo op ma 18 jan, 2010 11:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Bankspaarhypotheek + OVR + AOV + Woonverzekering

Bericht door fransjan »

volgens mij heb je aan 1 offerte genoeg met je hypotheek ,dus waarom 5 ??

die vlieger gaat ook op ,voor je verzekeringen ,als je overal maar het pakketje krijgt van de huisverzekeraar ,dan heb je vaak een probleem ,tevens zijn de voorwaarden overal anders ..

voor wat beftreft aov ,mag ik aannemen ,dat men eerst heeft gecheckt ,hoe het bij de werkgevers is geregeld ???

maar goed een aov en woonverzekeringen ,hebben niks te maken met de acceptatieproces van een hypotheek ,een orv echter wel ...dus daar liggen je prioriteiten ..

alleen 5 offerte,s vind ik bijzonder vreemd ,net zo vreemd vind ik dat je moet laten weten ,wat je met de koppelverkoop gaat doen ,als dit allemaal eruit is gekomen in 1 simpel adviesgesprek ,mag je rustig twijfelen over het aanbod ,want geloof het of niet,de simpele woonhuisverzekeringen zijn net zo complex als hypotheken ,in veel gevallen ..
Jmhypo
Berichten: 28
Lid geworden op: di 29 sep, 2009 11:52 am

Re: Bankspaarhypotheek + OVR + AOV + Woonverzekering

Bericht door Jmhypo »

fransjan schreef:volgens mij heb je aan 1 offerte genoeg met je hypotheek ,dus waarom 5 ??

die vlieger gaat ook op ,voor je verzekeringen ,als je overal maar het pakketje krijgt van de huisverzekeraar ,dan heb je vaak een probleem ,tevens zijn de voorwaarden overal anders ..

voor wat beftreft aov ,mag ik aannemen ,dat men eerst heeft gecheckt ,hoe het bij de werkgevers is geregeld ???

maar goed een aov en woonverzekeringen ,hebben niks te maken met de acceptatieproces van een hypotheek ,een orv echter wel ...dus daar liggen je prioriteiten ..

alleen 5 offerte,s vind ik bijzonder vreemd ,net zo vreemd vind ik dat je moet laten weten ,wat je met de koppelverkoop gaat doen ,als dit allemaal eruit is gekomen in 1 simpel adviesgesprek ,mag je rustig twijfelen over het aanbod ,want geloof het of niet,de simpele woonhuisverzekeringen zijn net zo complex als hypotheken ,in veel gevallen ..

Sorry Fransjan ik begrijp je reactie niet helemaal. Het is toch meer dan logisch om meer dan 1 hypotheek offerte te verkrijgen, anders is het toch niet mogelijk om een keuze te maken? Ik hou het bij 4 offertes van 4 verschillende banken, maar wel vergelijkbare voorwaarden (o.a. banksparen 5 of 10 jaar vast).

Wat betreft je antwoord inzake de verzekeringen, begrijp ik dat ik mij in principe alleen hoef te richten op de ORV verzekering en dat de AOV en de woonverzekeringen ook iets later geregeld kunnen worden? AOV ga ik trouwens ook checken bij mijn werkgever.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Hoe zit het met aanvullende verzekeringen (OVR, AOV, etc)?

Bericht door fransjan »

bedoel je offerte,s of berekeningen ,want dat is wel een verschil,al lijkt me het normaal ,dat je na een gesprek ,direct of na een aantal dagen een voorstel hebt ,maar nog geen offerte...

frans
DeHelpendeHand
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 sep, 2009 6:48 pm

Re: Hoe zit het met aanvullende verzekeringen (OVR, AOV, etc)?

Bericht door DeHelpendeHand »

Ik ben het wel met Frans eens. Maar hier kan ook snel een misverstand ontstaan. Als je bij een onafhankelijk intermediair/tussenpersoon geweest bent maakt deze diverse berekeningen van verschillende geldverstrekkers op basis van je wensen en persoonlijke situatie. Hieraan ten grondslag ligt eerst een goede inventarisatie en analyse. Dan pas komen de oplossingen: welke hypotheekconstructie met bijpassende rente, premie en voorwaarden. Dit is ook een wisselwerking tussen jouw en en de adviseur. Als alles goed met elkaar vergeleken is hoeft de adviseur uiteindelijk maar 1 offerte aan te vragen.
Voor wat de risicodekkingen betreft moet ook eerst een analyse gemaakt worden, waarbij er tevens rekening mee wordt gehouden welke verzekeringen je al hebt lopen en hoe deze al dan niet via je werkgever geregeld zijn. Voor wat betreft de ORV heb je uiteraard ook te maken met de acceptatievoorwaarden van de geldverstekker of NHG. Een onafhankelijke adviseur kan naar de goedkoopste/beste oplossing kijken en afsluiten. Dit geldt ook voor de AOV/woonlastenverzekering etc., maar hier kun je eventueel meer tijd voor nemen, aangezien dit voor het verkrijgen van de financiering niet direct noodzakelijk is. De beschrijving van je aanpak laat misschien nog wat te raden over.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Hoe zit het met aanvullende verzekeringen (OVR, AOV, etc)?

Bericht door Makukoe »

Jmhypo schreef:Beste allen,
Mijn situatie is:
- koopakte getekend;
- tot 25 feb de tijd om de financiering rond te krijgen;
- al 5 uitgebreide gesprekken met banken gehad inzake de hypotheek;
- EUR 350.000 NHG hypotheek is volgens hen zeker mogelijk voor mij;

Ik zit zit nu in de afrondende fase qua financiering. Ik heb na heel veel adviesgesprekken en zelfstudie bepaald dat een bankspaarhypotheek (5 of 10 jaar rentevast) het beste bij mij en mijn situatie past. Vijf offertes staan klaar in de pijplijn. Ik moet alleen de betreffende banken laten weten wat ik doe met de OVR, AOV en de woonverzekeringen.
Ik ben eigenlijk een beetje de draad kwijt. Op 8 januari was je financiering toch al rond en zou je na 2 weken (eind deze week?) al passeren.
http://www.hypotheken-forum.nl/viewtopi ... 519#p44519
Is het ergens toch misgegaan?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Hoe zit het met aanvullende verzekeringen (OVR, AOV, etc)?

Bericht door fransjan »

je blijft verbazen makukoe ,wellicht een weekje meelopen in de praktijk ???/
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Hoe zit het met aanvullende verzekeringen (OVR, AOV, etc)?

Bericht door fransjan »

trouwens kwamen vandaag een financiele diensteverlener tegen ..
regelen krediet
regelen en omzetten schadeverzekeringen
uitvaart verzekering
ww en aov verzekering afsluiten
geen provisie

factuurtje Ôé¼ 5400 ,00

laatste bedrag natuurlijk opgenomen in krediet ..
Jmhypo
Berichten: 28
Lid geworden op: di 29 sep, 2009 11:52 am

Re: Hoe zit het met aanvullende verzekeringen (OVR, AOV, etc)?

Bericht door Jmhypo »

Goeie mensen dat is een flinke factuur. De Hypotheeker rekent mij voor mijn EUR 350.000 hypotheek EUR 3.500 aan provisie. Dit vind ik ook flink, maar bij hem is de hypotheek constructie weliswaar EUR 80 per maand lager dan bij alle andere voorstellen van de banken (spaarhypotheek en bankspaarhypotheek).
Plaats reactie