Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Gast

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Gast »

Transparant,

Vooropgesteld dat ik altijd bijzonder veel waardering heb voor nieuwe initiatieven en een prijs van 2495,- absoluut in verhouding vindt zie ik op dit moment nog een aantal ongemakken:

- om de 2495,- netto te kunnen factureren moet je aan de klant al 19% btw extra in rekening brengen, dus de btw is een kostprijsverhoging voor klant
- helaas zijn de producten die zonder provisie worden aan geboden niet altijd de beste, maar dat begrijpt de klant niet altijd.
- Voorbeeld zwiltserleven met bestedingsvrijheid hypotheek. Is leuk voor aflossingsvrije leningen. Om 0,25% afsluit te rekenen voor zwitserleven, om vervolgens een factuur te sturen, keurig initiatief!! bij een spaarhypotheek lijkt dit voor de klant transparant. Mijn vraag is alleen waarom de spaarpremie dan niet lager wordt. Conclusie: Klant betaald 3 keer: 0,25% voor zl, factuur voor de dienstverlener en de provisie voor de spaarpolis die in de zak van ZL verdwijnt. Hier kan ik me behoorlijk over opwinden!

Mijn mening is: Of alle producten netto maar dat kan niet want dan verdient Maasbert Schouten en zijn oplichtersbende van AFAB niet meer genoeg en moet er minimaal 50% van de mensen eruit ,of als adviseur gewoon de beste hypotheekvormen en aanbieders zoeken. Als je dan integer bezig bent verdien je ook rond de 3000 euro. Bijna gelijk aan de 2495 ex btw of is de 2495 inc btw?

En als adviseur provisie verdienen is niet verkeerd als je als adviseur het beste met je klanten voor hebt.

We zullen zien wat de teokomst brengt. Als het aan ons ligt gaat het naar uren maar als het aan de ketens ligt of aan de AFAB'S EN DSB'TJES dan zal de provisie wel blijven bestaan en zal de bonus via de achterdeur betaald worden of via de schoorsteenpijp.

Trader648
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Houston »

Gast schreef: - om de 2495,- netto te kunnen factureren moet je aan de klant al 19% btw extra in rekening brengen, dus de btw is een kostprijsverhoging voor klant

Trader648
daar ben ik het niet mee eens trader, als je ook bemiddelt in de hypotheek geen btw van toepassing
Gast

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Gast »

Houston,

Ik zou dit graag in de jurispridentie willen zien. Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar:

- De staatssecretaris heeft goedgekeurd dat een hypotheekadvies dmv factuur fiscaal aftrekbaar is
- Bij factuur uiteraard wel btw in rekening brengen

Mocht ik dit volledig onjuist hebben dan zie ik graag de bewijzen tegemoet! Dit doet mijn netto omzet 2008 dan behoorlijk stijgen :D

Trader648
Gast

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Gast »

Tukker,

Ik heb de website gelezen. Er schijnt een sterke discussie gaan de te zijn tussen de AFM, WU en AFAB ivm de verplichting om alles verplicht bij AFAB onder te brengen bij het duurste abonnement. Wettelijk kan je een tp niet verplichten om alles bij 1 club onder te brengen. Dit gaat tegen de WFT in dat je als tp adviesvrij moet zijn.

Als AFAB hier mee weg komt wordt het tijd om een andere beroep te leren, namelijk die van advocaat. :D

Maar goed, mij verbaasd niets meer!

Trader648

ps: Ik hen bij hypotrust nog nooit een hypotheek onder gebracht, alleen de naam al :D
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Transparant »

Als er een produkt tot stand komt, hoeft er op de factuur geen BTW in rekening te worden gebracht. Zelfs als de intentie ooit is geweest om een produkt tot stand te laten komen en dit is niet gebeurd, hoeft er geen BTW in rekening te worden gebracht. Scheelt de klant weer 19%.

Reaal had tot 1 december de mogelijkheid om bij de spaarhypotheek de provisie voor zowel de hypotheek als de polis er uit te halen. Met de nieuwe spaarhypotheek per 22 december komt dit weer helemaal terug.

De door jullie genoemde punten zijn voor ons reden om geen Zwitserleven te sluiten. En inderdaad komen er per 1 januari a.s. veel netto leveranciers bij, alhoewel sommige aanbieders niet aan 'dual pricing' willen doen. Dat dit met de bonussen tot nu toe wel gebeurde wordt dan maar even buiten beschouwing gelaten.
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Houston »

Gast schreef:Houston,

Ik zou dit graag in de jurispridentie willen zien. Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar:

- De staatssecretaris heeft goedgekeurd dat een hypotheekadvies dmv factuur fiscaal aftrekbaar is
- Bij factuur uiteraard wel btw in rekening brengen

Mocht ik dit volledig onjuist hebben dan zie ik graag de bewijzen tegemoet! Dit doet mijn netto omzet 2008 dan behoorlijk stijgen :D

Trader648
kom maar even in contact met me
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Steven »

Gast schreef: Mocht ik dit volledig onjuist hebben dan zie ik graag de bewijzen tegemoet! Dit doet mijn netto omzet 2008 dan behoorlijk stijgen :D

Trader648
Trader, ik mag toch wel hopen dat je de klant dit voordeel teruggeeft aangezien je BTW bij de klant heft namens de fiscus :wink:
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Houston »

OT: leuk voor de Onderlinge dat ze 6 pagina's "krijgen" op het forum
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door fransjan »

laten we meteen maar beginnen ,
hoe netto is netto ,want als ik bijvoorbeel reaal lees en sommige voorstellen zie ,kan ik je meteen vertellen ,dat spaarhypotheken elders met provisie ,meer voordeel opleveren ...

afab ,word een soap en indien de geldverstrekkers voet bij stuk houden ,einde verhaal ..

trouwens ,straks als adviseur,moet je de provisie van de inkoop gaan goed praten ,wegwezen dus .,want indien men de zin krijgt,ontkom je er niet aan ..
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Transparant »

Uiteraard zul je altijd moeten blijven vergelijken. Netto is inderdaad niet altijd heilig.

Ik heb het hele AFAB verhaal gemist en aan me voorbij laten gaan, als ik jullie zo hoor kan ik dat ook rustig doen.
Gast

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Gast »

Transparant,

Dat je je nog niet hebt verdiept in het AFAB is een keuze voor ieder an sich maar gezien het feit dat zij goed zijn voor 10% van de gehele jaarlijkse hypotheekomzet per jaar in Nederland vinden de meesten het van ons toch wel van belang om met een schuin oog te kijken hoe deze situatie zich ontwikkeld.

Het schijnt zo te zijn in de handel dat je best wat kunt bedingen ( voorwaarde, provisie, dwarsliggen bij veranderingen ) bij de leveranciers als je een bepaalde schaalgroote hebt, dus ik blijf het verhaal AFAB en de ontwikklingen met argusogen volgen...................

Trader648
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door Transparant »

Ik volg het met een schuin oog wel, maar ik heb geen aandacht geschonken aan de show van vorige week. Er valt mij wel iets op. Ik noem dit het DSB-effect.

We vinden massaal dat AFAB niet deugt en toch hebben zij 10% van de markt in handen. Vraag een willekeurige persoon op straat naar DSB en een groot deel zal aangeven daar geen krediet te willen sluiten. Toch hebben ze een enorm marktaandeel.

Misschien zie ik het verkeerd en heeft AFAB wel een enorm goed aanbod, maar dat zal dan voornamelijk in de provisiesfeer liggen. Aangezien dit niet voor ons van belang is, kan ik het naast me neer leggen.
hofrand5892
Berichten: 381
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 11:36 am

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door hofrand5892 »

Transparant,

Cash is King! 10% marktaandeel kan blijkbaar gekocht worden. Dat begrijpt Maasbert Schouten heel goed. Als je Sterck koopt met 4000 deelnemers en je hebt een wurgcontract en door de situatie op de hypotheekmarkt ook nog een liquiditeitsprobleem dan kun je raden waarom men dan toch niet een andere serviceprovider zoekt, of zijn die er wellicht na 2009 niet meer.................? Of zijn er nog 1 a 2......?

Trader648
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door fransjan »

ik denk als Afab zijn accoord misschien krijgt ,hele grote aangesloten tussenpersonen,ook weer om de tafel gaan met inkoopcombinatie of met de geldverstrekkers of en die geluiden hoor ik steeds meer ,verkassen ..
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Onderlinge 'S Gravenhage verzekering

Bericht door fransjan »

morgen d day bij afab .....
Plaats reactie