overlijdensrisicoverzekering

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

joseetje26

overlijdensrisicoverzekering

Bericht door joseetje26 »

hallo ,ik heb een vraagje.

afgelopen dec is onze hypotheek ingegaan via reaal alkmaar hypotheken, wij hebben het grootste deel spaar en een klein gedeelte aflossingsvrij.

205 000 totaal hypotheek.

140 000 spaar

65 000 aflossingsvrij.

onze overlijdensrisico verzekering ( we zijn 27 en 32 jaar ) dekt 165 000

wij betalen maandelijks 217 ,- netto aan onze overlijdens risoco verzekering. is dat niet heel erg veel?????

is er een manier om deze kosten te drukken?

juli 2007 hebben wij de hypotheek afgesloten... op dat moment had alkmaar reaal hypotheken een goede aanbieding ,maarja was dit nu wel het beste?

gr jose
joseetje26

Re: overlijdensrisicoverzekering

Bericht door joseetje26 »

oja n ik vroeg me ook nog af of dit bedrag steeds verder zakt naarmate we meer aflossen? hier kan ik niks over terugvinden??

gr jose
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

het is een groot bedrag voor de overlijdens risicodekking ,geluk bij een ongeluk ,krijg je over 30 jaar 140.000 euro terug als dank voor de inspanning
joseetje26

Re: overlijdensrisicoverzekering

Bericht door joseetje26 »

dank je voor je reactie, maar ik mag toch hopen dat je zelf wel snapt dat ik er niks aan heb.

ik vraag gewoon advies... geen sarcastische opmerkingen

jose
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

jose

het is zaterdag ,

ik ben er nog nooit eentje tegengekomen van 27 en 32 ,die een verzekeringsaanvraag gingen tekenen met een maandpremie van Ôé¼ 217,00 voor dit bedrag aan overlijdensrisico en zeker nog niemand die bij een jaar later ineens wakker schiet en dan ben een correct antwoord ,met een klein beetje humor ,meteen weer op de teentjes getrapt is .

maar, je de polis ontvangen van reaal en heb je een maandlastenoverzicht gehad van je adviseur ,dus ga die eerst lezen en wie weet ,valt het kwartje ...
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: overlijdensrisicoverzekering

Bericht door M_1 »

Zal ik het maar wat explicieter zeggen.

Een pure overlijdensrisicoverzekering van 165.000 voor 30 jaar voor jullie leeftijden zal zo grofweg zo'n 50 euro per maand kosten. Dan houd je nog ruim 160 euro over. Spaar je 30 jaar lang 160 euro per maand, bij bv. 5,5% rente, dan heb je ongeveer 140.000 bij elkaar gespaard.

Met 217 euro kun je dus de premie voor de spaarhypotheek betalen die bij het overlijden 165.000 uitkeert en waarin na 30 jaar 140.000 euro bij elkaar is gespaard. Die 217 is dus niet puur overlijdensrisicoverzekering, maar is de premie voor overlijdensdekking ├®n het spaardeel voor die 140.000 na 30 jaar.

Of dit iets lager zou kunnen, wellicht zou dat in theorie mogelijk zijn (met de voordeligste losse overlijdensrisicoverzekering en losse opbouw), maar het zal niet veel schelen met je huidige maandpremie.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

overbodige informatie M1

tevens heb kan je de orv niet loskoppelen,is een tradionele spaar hypotheek
joseetje26

Re: overlijdensrisicoverzekering

Bericht door joseetje26 »

pppffffff ja sorrie hoor ik snap dat jullie me waarschijnlijk erg dom zullen vinden... maar met jullie antwoorden kan ik dus niks puur omdat ik het niet goed begrijp..... vorig jaar hebben we bij een huisvriend van mijn schoonmoeder ( niet bij een bank maar bij een kantoor dat zaken deed met 20 of 30 banken ) onze hypotheek afgesloten.

maandelijk word er 877 euro afgehaald door reaal en dan nog 2 keer de maandpremie orv van rond de 200 plus euro, dan krijgen we nog de hypotheekrente terug ,onze maandlast netto komt uit op ong 735,- voor een hypotheek van 205 000 rentevaste tijd 10 jaar. ook bij andere hebben we offertes gezien die maandlast bleef ongeveer gelijk

gr jose
joseetje26

Re: overlijdensrisicoverzekering

Bericht door joseetje26 »

hallo tukker, het was ook helemaal niet de bedoeling om kribbig te reageren. maar ik vind het best ingewikkeld allemaal.
ik vatte de 1e opmerking op als sarcasme...

ik heb inderdaad de polis bekeken maar was,omdat de spaarpremie in dezelfde alinea viel als de overlijdensrisico verzekering en verder alles los benoemd stond even het spoor bijster...

op mijn bankafschriften staat n. ook bij dat bedrag premie overlijdensrisicoverzekering en over het spaargedeelte staat niets ( past ook niet op een bankafschrift) vnadaar de verwarring.

ik heb me gewoon echt niet gerealiseerd hoe een klein deel we maandelijks eigenlijk echt in die 140 000 stoppen, en wat we verder gewoon aan rente betalen etc...



in ieder geval bedankt

gr jose
Plaats reactie