Hypotheek ondanks BKR codering

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

BizzyBee
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 nov, 2008 6:13 pm

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door BizzyBee »

J & T hoe is jullie verhaal afgelopen??
BizzyBee
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 nov, 2008 6:13 pm

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door BizzyBee »

Hoe is jullie verhaal afgelopen??? (Vraag van BizzyBee aan J & T)


Verhaal van J & T:
"Bij welke reguliere bank is je hypotheek verstrekt?
En wat betaal je aan rente?

Mijn situatie levert alleen maar STRESS op!
Mijn vriend is brandschoon/blanco en zelf heb ik een A2-codering van een telefoonabbonement van 2006.
De ontbindende voorwaarden loopt af op 14 oktober 2008, maar heb net gebeld naar de makelaar, en we krijgen uitstel zolang nodig is.
Nu ben ik aan het wachten op 2 offertes, van de Nationale Hypotheek Beurs & BKR direkt.
Elke keer, als ik hun bel heb ik nog steeds geen uitsluitsel.
Ik voel me zo machteloos.

Ik heb zelfs een verhuurdersverklaring aangevraagd (inmiddels ontvangen) bij m'n huidige verhuurder van mij appartement,
daarin staat vermeld dat ik elke maand netjes mijn huur betaal. En absoluut geen wanbetaler ben.
Hier had de Nationale Hypotheek Beurs wel wat aan, en BKR direkt ook.

Ik ben benieuwd of we het voor elkaar kunnen krijgen om een hypotheek verstrekt te krijgen..
Want mijn gevoel zegt dat het ONMOGELIJK is.
Maar nu lees ik dat het toch kan.
"
Laatst gewijzigd door BizzyBee op zo 23 nov, 2008 10:32 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door Gast »

Bizzybee,

Alle respect voor de beste adviesbureaus maar wellicht zou het zo kunnen zijn dat de banken die nog bereid waren om BKR aanvragen in behandeling te nemen ook wel hebben geleerd dat op deze manier hen portefeuilles er niet beter op worden. Misschien wordt het eens tijd om aan die beste adviesbureaus te vragen of ze eerlijk tegen je willen zijn.

Naar mate het langer duurt wordt de kans van slagen kleiner. Zo liggen de feiten er nu eenmaal voor in de huidige markt.En de laatste weken is de situatie er niet beter op geworden qua acceptatievoorwaarden.

Conclusie: Morgen de telefoon pakken en eens flink naar de waarheid vragen bij die beste bedrijven die voor je bezig zijn!

Groet,

Trader648
BizzyBee
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 nov, 2008 6:13 pm

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door BizzyBee »

Beste Trader,

Bedankt voor je reactie, alleen het verhaal was niet van mij(van poster J & T), ik had op quote geklikt...

Mijn vraag was alleen de bovenste regel, hoe het verhaal was afgelopen....

gr.BB
Laatst gewijzigd door BizzyBee op zo 23 nov, 2008 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door fransjan »

bizzy bee

je had binnen 10 werkdagen al moet weten ,ja of nee .

de clubs die jij opnoemt ,zal ik mijn hand niet voor in het vuur steken,sterker nog ,ze brengen vaak kosten vooraf in rekening en daar leven ze momenteel van ..schande maar waar in veel gevallen met clubs ,die zich richten op bkr noteringen ...

dus bezoek nog een andere partij ,voa het reguliere kanaal moet het ook kunnen,vermits alles is ,zoals jij zegt ..
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door Adviseur hypo »

BB is alleen nieuwsgierig, en ik eigenlijk ook wel.
De vragensteller vertoont zich alleen niet meer..
BizzyBee
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 nov, 2008 6:13 pm

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door BizzyBee »

Mensen graag even lezen wat ik schrijf.

HET IS NIET MIJN VERHAAL, MAAR VAN J&T, ik reageerde slechts op dat verhaal...

MIJN vraag is alleen HOE dat verhaal was afgelopen.....
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door fransjan »

en vanwaar de interesse ,van iets van maanden terug .BB??
die zover ik weet ,een normale gewone hypotheek heeft kunnen krijgen ,men kon zelfs kiezen ...
BizzyBee
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 nov, 2008 6:13 pm

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door BizzyBee »

Zie PB
Richard

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door Richard »

Ik word echt een beetje moedeloos. Vorig jaar had ik een huisje op het oog. Een tussenpersoon ingeschakeld en volgens onze berekeningen was het zeer zeker mogelijk. Bod gedaan en dat was geaccepteerd. Daarna bleek opeens bij aanvragen van offerte dat ik 2 BKR-coderingen had. Eentje uit 2004, van Comfort Card, daar had ik een aflossing van een lening voor een laptop niet betaald, codering op 02-09-04 gehad, hersteld op 30-09-04. Andere was van Neckermann, ik was ooit een termijnbedrag van 19 euro vergeten, ook na aanmaningen. Na brief incassobureau meteen betaald. Volgens de adviseur geen probleem, hij zou wel een verstrekker kunnen vinden. Toch nog misgelopen op gegeven moment.
Daarna zelf rondgebeld, alle verstrekkers waren superstreng. Tijd begon te dringen want ik had nog maar heel kort om te beslissen of ik me toch terug zou trekken van de koop of niet. Andere adviseur gevonden, was geen enkel probleem. Ik helemaal blij, koop niet afgezegd. Bleek het uiteindelijk toch weer niet te kunnen Tenslotte moest ik kiezen, of de koop afzeggen en dus een hele dikke boete krijgen of toch kopen met een hele hoge hyp.rente. Inmiddels was de overdracht nabij en had ik nog geen verstrekker. Ik vond een tussenpersoon die zegt die ze het kunnen regelen, tegen reguliere rente. Lukte dus uiteindelijk weer (!!) niet en toen moest ik met ELQ in zee. Maar inmiddels was datum voor overdracht gepasseerd. Ik had de verkoper ingelicht maar die ging op zijn strepen staan. elke dag dat ik te laat was moest ik max. boete betalen. ELQ moest de hele aanvraagprocedure doorlopen, dat kon niet versneld. Uitendelijk moest ik de verkoper 16.500 euro extra aan boete betalen....en zit ik nu vast aan een ELQ hypotheek die per maand variabel is. Nu is die 7,2% en de afgelopen maanden zelfs meer dan 8%. Ik heb best wel een redelijk goed inkomen maar ik betaal nu 1300-1500 euro bruto aan hypotheek, in mijn eentje.

Dit alles omdat ik een termijn van 19 euro (!!) van Neckermann compleet vergeten ben te betalen. De andere codering was ontstaan op 02-09-2004 en hersteld op 30-09-2004 (in 1x alles afbetaald). Daarna heb ik nooit meer van de diensten van dit bedrijf gebruik gemaakt. Maar de werkelijke einddatum op het BKR-overzicht staat op 27-04-2007. Ik had vorig jaar uiteraard ook de bedrijven gebeld waarbij ik de BKR-notering had en dat was op die datum. Nu is de werkelijke einddatum 27-04-2007 maar volgens mij zou het zo moeten zijn dat deze codering 5 jaar na 30-09-2004 zou moeten verdwijnen. Ik heb dus gebeld, ze weigeren om dit aan te passen.

Al met al is het "mooi klote" om het maar eens in plat Nederlands te zeggen. Natuurlijk ligt de schuld bij mijzelf doordat ik deze 2 coderingen heb laten onstaan. Maar voor een vergeten termijnbedrag van 19 euro en een ontstane achterstand 4 jaar geleden die dezelfde maand nog is hersteld, word ik volgens mij wel onevenredig hard gestraft.

Als er iemand is die toch een verstrekker weet waar ik mijn hypotheek kan laten oversluiten, dit is om wanhopig van te worden. Ik werk alleen nog maar voor mijn hypotheek en alle andere vaste lasten.........
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door Cnorretje »

Richard,

Vraag voor alle zekerheid via een bank (Euro 4,50 meenemen + legitimatiebewijs) eens een BKR overzicht op. Van belang is wat voor coderingen je precies hebt.


Sinds de eerste signalen van de kredietcrisis is het steeds moeilijker geworden om hypotheken in combinatie met coderingen ergens onder te brengen. Sommige bedrijven (waaronder Elq) zijn inmiddels geheel van de markt en anderen hebben de regelgeving fors aangehaald.

Bij welke bank bankier je overigens???

Stuur anders eens wat meer gegevens via PB. Beloven doe ik niets maar meedenken kunnen we altijd.
snoetjes

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door snoetjes »

Hoi,

Ook weer even een beetje hoop laten gloren hier op de site.
Afgelopen week kregen we van onze intermediar te horen, dat ik in 2006 een negatieve A2 codering had opgelopen. Deze is in 2007 helemaal afbetaald. Er stond echter alleen een (h)-herstel code bij. Dus ik als een gek naar de bank om een verklaring van hen te krijgen ivm het opheffen van de betreffende rekening en bij het BKR laten herstellen. Bovendien een mail gestuurd met hierin bewijzen van betaling.

Gisteren zijn we weer bij de intermediar geweest en heb ik samen met hem mijn verhaal opgesteld. Hij kon uiteraard geen uitsluitsel geven, maar had wel goede moed. Vandaag kwam het verlossende telefoontje: de hypotheek was erdoor. (bij een reguliere geldverstrekker) Ik moest alleen bewijs opsturen van mijn verblijf in het buitenland. Morgen of overmorgen verwacht de intermediar de offerte. Is het ons toch nog gelukt, na heel wat nachten slecht te slapen, eten en flink lopen stressen!!

Na het tekenen van de offerte (en dus het accepteren hiervan) is de oveeekomst definitief! Dus houdt hoop! Zelfs in deze moeilijke tijden KAN het!!

Groet!
Richa

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door Richa »

Hoi,

ik heb 2 coderingen volgens mijn opgevraagde BKR-overzicht (naast mijn ruimte op betaalrekening, maar daar is niets verkeerds mee):

1) code A Achterstand (01-09-2005) + code 2 (Restant) vordering) geheel opeisbaar (02-02-2006)
Werkelijke einddatum: 15-03-2007

2) code A Achterstand (02-09-2004) + code H Herstel Achterstand (30-09-2004)
Werkelijke einddatum: 27-04-2007

Betekent de omschrijving bij 1) van code 2 dat dit nog open staat? Want ik heb dit allang betaald. Verder snap ik de werkelijke einddata niet, hoe wordt dit bepaald? Bij de 2e codering bv. is ontstaan op 02-09-2004 en betaald op 30-09-2004. Waarom wordt er dan een werkelijke einddatum van 27-04-2007 neergezet. Dit houdt dus in dat deze pas per 27-04-2012 verdwijnt terwijl dit volgens mij toch echt 30-09-2009 zou moeten zijn.

Verder snap ik de registratieweken ook niet die op het overzicht vermeld staan.
willumpie

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door willumpie »

Hallo allen,

Wanneer je een plausibele verklaring kunt afgeven hoe de codering is ontstaan dan is het wel lastig, maar zeker niet onmogelijk om een hypotheek te krijgen. Zorg er wel voor dat je dit goed van te voren afstemd met de bank, dus niet de bank binnenlopen en dat ze er achteraf achterkomen, maar gewoon van te voren vertellen wat het probleem is. Indien je coderingen hebt is het al lastig om via een tussenpersoon te regelen, dus ga gewoon zelf naar een bank toe en leg je situatie uit.

Ik heb zelf twee A2 coderingen op mijn bkr en het is mij gelukt om een hypotheek bij een reguliere geldverstrekker te lenen tegen een gunstige rente (voor deze tijd).

Met groeten,

Willem
Spaarvarken

Re: Hypotheek ondanks BKR codering

Bericht door Spaarvarken »

Richa schreef:1) code A Achterstand (01-09-2005) + code 2 (Restant) vordering) geheel opeisbaar (02-02-2006)
Werkelijke einddatum: 15-03-2007

Betekent de omschrijving bij 1) van code 2 dat dit nog open staat? Want ik heb dit allang betaald. Verder snap ik de werkelijke einddata niet, hoe wordt dit bepaald? Bij de 2e codering bv. is ontstaan op 02-09-2004 en betaald op 30-09-2004. Waarom wordt er dan een werkelijke einddatum van 27-04-2007 neergezet. Dit houdt dus in dat deze pas per 27-04-2012 verdwijnt terwijl dit volgens mij toch echt 30-09-2009 zou moeten zijn.
Indien een achterstand is ingelopen, wordt dit vaak aangegeven met een herstelmelding (H). De 'H' wordt alleen vermeld als het krediet doorloopt. Als de achterstand is ingelopen en daarmee het krediet is be├½indigd, wordt een einddatum bij het krediet geplaatst. De ÔÇÿAÔÇÖ van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij het betreffende krediet. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen de gegevens over het be├½indigde krediet automatisch uit het BKR bestand. Dus ook de ÔÇÿAÔÇÖ. Mocht het krediet nog bestaan, dan zou de partij die de melding heeft gedaan bij het BKR een herstelmelding moeten hebben doorgeven. Het gebeurt wel vaker dat men daar laks in is. In dat geval zou ik even contact zoeken met het bedrijf waarbij je de achterstand hebt gehad en er op aandringen dat ze op korte termijn een herstelmelding doen. Een H2 ziet er in ieder geval weer iets beter uit dan een A2.
Plaats reactie