Hpotheek en persoonlijke lening

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Waanzin
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 21 aug, 2017 3:53 pm

Hpotheek en persoonlijke lening

Bericht door Waanzin »

2 Jaar geleden zijn mijn toenmalige partner en ik gescheiden. Omdat ik kostwinner was en ik voor onze kinderen zo weinig mogelijk wilde veranderen heb ik een huis gehuurd en deze volledig ingericht vanuit geld van een persoonlijke lening. Nu was er ook al een lening waardoor de totale last nu op dit moment ongeveer 30.000,- is.
Nu is de situatie iets veranderd doordat zij met de kinderen is verhuisd naar een huurwoning en ik weer in ons koophuis. Op papier zijn wij met elkaar overeengekomen dat de woning na de scheiding mijn eigendom is. Echter nu moet de hypotheek nog op mijn naam komen maar staat volgens mij de persoonlijke lening nu in de weg.

Mijn jaarinkomen is 61.000,-
Het over te nemen hypotheekbedrag is 211.000,- (aflossingsvrij-euribor)
De persoonlijke lening is 30.000,- (317 p. mnd.)

Is er een mogelijkheid om dit te realiseren?

Hartelijk bedankt voor je reactie in deze!
Jeroen Wolfsen
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 aug, 2017 8:57 am
Contacteer:

Re: Hpotheek en persoonlijke lening

Bericht door Jeroen Wolfsen »

Dat wordt beste een lastige. Je kunt met je inkomen van Ôé¼ 61.000 ongeveer Ôé¼ 265.000 lenen. Dat is minder dan je verwacht maar dat komt omdat de bank rekent met een hoge toetsrente van 5% omdat je een variabele rente hebt. Maar door het krediet gaat dit maximale bedrag fors naar beneden: Ôé¼ 153.000

Die lening zit je dus flink in de weg.
Jeroen Wolfsen
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Hpotheek en persoonlijke lening

Bericht door Rense »

@Jeroen,

Een aantal post gelezen maar je kijkt telkens alleen naar de maximale leencapaciteit en niet naar het totaalplaatje (misschien logisch vanuit je achtergrond bij Moneywise). Ook in deze situatie is de sitatie veel complexer als jij schetst.

Volledig aflossingsvrij gaat het sowieso niet meer worden omdat je het deel van je ex overneemt en dit zal moeten worden afgelost. De lening is maar 1 van de onderdelen die meespelen en alleen van invloed zijn op de maximale financiering maar niet op het gehele financiële plaatje.

Waanzin laat je dus goed voorlichten door een adviseur. Er zijn wellicht meer mogelijkheden dan je denkt.
Plaats reactie