Hypotheek en medicatie

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

johannesWH
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 aug, 2017 12:13 pm

Hypotheek en medicatie

Bericht door johannesWH »

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het afsluiten van een aanvullende hypotheek in combinatie met medicatie.
Ik heb een woning welke ik wil verkopen.
De huidige hypotheek wil ik in stand houden (deze loopt nog zo'n 10 jaar) en voor de aanschaf van een nieuwe woning wil ik een aanvullende hypotheek afsluiten. Dit zal voor een bedrag zijn van rond de Ôé¼ 75.000,- (vorm nog niet bekend).

Ik ben 47 jaar, maar slik behoorlijk wat medicatie: medicatie voor de schildklier, voor het cholesterol, voor de bloeddruk en bloedverdunners/anti stolling.
Zo'n jaar of 15 geleden heb ik last gehad van hartfalen, vandaar.

Nu is mijn vraag, is het gezien mijn voorgeschiedenis lastig om een nieuwe hypotheek af te sluiten?
Is dit lastig, of zal dit niet lukken?

Hoor graag jullie mening...
JohannesWH
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Hypotheek en medicatie

Bericht door Rense »

Goedemiddag,

Het afsluiten van een hypotheek staat los van de gezondheid, deze is alleen van belang voor de overlijdensrisicoverzekering. Met NHG heb je een verzekering nodig boven de 80% van de marktwaarde, zonder NHG zijn er zelfs geldverstrekkers die helemaal geen overlijdensrisicoverzekering eisen.

Of dat verstandig is kun je het beste met je adviseur bespreken.

Misschien heb je een bestaande verzekering op je huidige hypotheek en is deze voldoende voor het minimaal benodigde bedrag zodat je deze gewoon kan laten doorlopen.
Plaats reactie