Welke bank kijkt verder?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

denhaag76
Berichten: 1
Lid geworden op: do 17 aug, 2017 10:30 am

Welke bank kijkt verder?

Bericht door denhaag76 »

Goedendag,

Het volgende, wij hebben op dit moment ene koophuis die met minimale overwaarde zal worden verkocht.

Nu zijn wij op zoek naar een bank die iets verder kijkt, en dat is nogal moeilijk, blijkt.

Ik zelf heb een vast contract als ambtenaar en werk hier al 14 jaar, en heb een jaarsalaris van ongeveer 46.000 euro.

Mijn vrouw heeft een eenmanszaak en heeft over de afgelopen jaren het volgende als winst:

2013 40.000
2014 40.000
2015 35.000
2016 23.000
2017 prognose 41.000

het laatste jaar, 2016 was minder, doordat er een zieke medewerkster via een transitie vergoeding ons bedrijf heeft verlaten, en hier zit dan ook het probleem. Banken kijken voornamelijk naar het laatste jaar, en baseren daar je hypotheek op, zonder "helaas" verder te kijken.

Wie heeft een optie van een bank die verder wil kijken met ons, of kent een goede adviseur die dit voor ons kan doen. Onze huidige adviseur heeft ons bij Florius aangemeld, en die geven ons niet eens een maximum van wat we wel zouden kunnen krijgen als hypotheek.....

Alvast bedankt.
Jeroen Wolfsen
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 aug, 2017 8:57 am
Contacteer:

Re: Welke bank kijkt verder?

Bericht door Jeroen Wolfsen »

Beste Tukker,

Hoe zien de cijfers er van 2016 uit als er geen rekening wordt gehouden met de transitievergoeding?
Mijn ervaring is dat een aantal banken verder durven te kijken als er een logische verklaring is van een minder jaar.

Jeroen Wolfsen
Jeroen Wolfsen
Jeroen Wolfsen
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 aug, 2017 8:57 am
Contacteer:

Re: Welke bank kijkt verder?

Bericht door Jeroen Wolfsen »

Tukker,

Als ik de berekening maak op de cijfers van 2016 kom ik op een maximale hypotheek van Ôé¼ 340.000-350.000. Pas ik het 2016 inkomen aan naar Ôé¼ 35.000 dan stijgt dit naar Ôé¼ 430.000.

Dat is natuurlijk aanzienlijk meer.

Jeroen
Jeroen Wolfsen
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Welke bank kijkt verder?

Bericht door M_1 »

Even vanuit de kant van de geldverstrekker redenerend, er is natuurlijk altijd een kans dat er zich weer een vergelijkbare situatie voordoet in de toekomst. Daarom is het niet heel gek dat de geldverstrekker zulke dalen meeneemt in de analyse. Wel zou het dan reëel zijn als er naar het gemiddelde inkomen wordt gekeken en niet alleen naar de hoge of juist lage inkomens.
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Welke bank kijkt verder?

Bericht door webka »

2 vragen:
Hoe hoog was deze transitievergoeding
Hoe hoog was de omzet in 2015 en in 2016
Plaats reactie