Hypotheek en ontbindende voorwaarde

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Polinder
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 04 aug, 2017 10:46 pm

Hypotheek en ontbindende voorwaarde

Bericht door Polinder »

Goedenavond,

Naar aanleiding van de aankoop van een woning heb ik een aantal vragen. Ik ben een absolute leek op financieel gebied. Mijn financieel adviseur legt alles zo goed en duidelijk mogelijk uit, maar soms komen er op zaterdagavond ineens vragen in mij op. Zo ook nu..
Ik hoop dat iemand hier mij duidelijkheid kan verschaffen.

Ik heb een bod op een huis gedaan. Deze is geaccepteerd. Nou verlopen de ontbindende voorwaarden maandag. Maandag ga ik echter, wegens administratieve rompslomp zeker niet halen. Mijn financieel adviseur heeft 2 weken uitstel van ontbindende voorwaarden aangevraagd. De kopers hebben 1 week gegeven.

Nou heb ik een aantal vragen:
- Wat zijn mogelijke scenarios en wat zijn daarin mijn gevolgen. Voornamelijk ben ik benieuwd wanneer ik die 10% zou moeten betalen. Volgens mijn financieel adviseur moet het heel gek lopen wil ik voor oktober (passeren) geen hypotheek hebben.
- De verkopers zeiden dat de datum van passeren wellicht ook opschuift als dit langer duurt, i.v.m. hun hypotheek. Ik vraag mij af hoe dit zit. Ik hoef de hypotheek in principe toch pas in oktober rond te hebben? Krijgt hun bank een soort van bevestiging van mijn bank voor de hypotheek?

Deze vragen komen wellicht erg dom over, maar ik heb inmiddels al 100 scenarios bedacht en wellicht kan iemand hier wat duidelijkheid geven.

Bij voorbaat dank!
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Hypotheek en ontbindende voorwaarde

Bericht door M_1 »