Spaarhypotheek meenemen of annuiteitenhypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

rp2311
Berichten: 1
Lid geworden op: do 13 jul, 2017 12:07 pm

Spaarhypotheek meenemen of annuiteitenhypotheek

Bericht door rp2311 »

Hi,

Ik heb een vraag omtrent het wel of niet meenemen van de spaarhypotheek (bankspaar). Is het verstandig deze bij de verhuizing mee te nemen of is het beter een nieuwe annuiteitenhypotheek af te sluiten. Ik zou bij het meenemen van de spaarhypotheek nog een looptijd van 25,5 jaar hebben en heb tot dusver rond de 23.000 gespaard met de hypotheek. Deze zou dan ook weer verplicht ingelegd moeten worden in de nieuwe spaarhypotheek als het goed is. Als ik een annuiteiten hypotheek zou afsluiten zou het of een hypotheek zijn van 282.000 met 2.59% rente of 263.600 met 2.45% rente.
Alleen voor de spaarhypotheek is het niet echt duidelijk hoe hoog de hypotheek zou kunnen zijn en dus ook niet de maandlasten etc. Heeft iemand misschien wat info over wat verstandig is? Wel of niet meenemen van de spaar?


Mvg, Robert
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Spaarhypotheek meenemen of annuiteitenhypotheek

Bericht door M_1 »

Nou, misschien een beetje flauw, maar degene die dat bij uitstek weet is natuurlijk je adviseur...

Klinkt misschien flauw, maar wat voor jou het handigste/voordeligste is hangt van zo veel factoren af, dat daar op een forum weinig zinnigs over te zeggen is.
Plaats reactie