Geen hypotheek door BKR registratie werkgever

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Judith75
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 mei, 2017 10:48 am

Geen hypotheek door BKR registratie werkgever

Bericht door Judith75 »

Beste lezer,

Mijn werkgever heeft een BKR registratie die volgend jaar april afloopt. Ik werk nu 2 jaar bij dit bedrijf in loondienst. Het gaat om een klein bedrijf met 2 vennoten en 4 medewerkers met een vast dienstverband. Ook is er een onafhankelijke stichting aan verbonden.
Nu wil ik een huis kopen, maar de bank wil mij geen hypotheek verstrekken vanwege bovengenoemde reden. Meer uitleg heb ik niet gekregen.
Is dit een reden om de hypotheek niet te hoeven verstrekken?

Vriendelijke groet!
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Geen hypotheek door BKR registratie werkgever

Bericht door rambagts »

Misschien heeft je werkgever grote hypotheekachterstanden m.b.t. het pand waarin je werkt en dat dit pand binnenkort geveild gaat worden en het personeel op straat komt te staan. :D )
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Geen hypotheek door BKR registratie werkgever

Bericht door webka »

Dit is uiteraard bijzonder vreemd zoals Tukker ook aangeeft. De reactie van rambagts kan ik dan ook niet helemaal plaatsen. De werkgever, in deze een natuurlijk persoon, mag in deze situatie niet eens BKR getoetst worden. Je moet daar namelijk altijd toestemming voor geven. Het enige wat ik kan bedenken is dat de werkgever tevens bankiert bij de bank waar jij nu een hypotheek aanvraagt. De bank verstrekt jou nu informatie over iemand die jij niet hoort te weten.
Bij een andere geldverstrekker is de kans dat je hier weer tegen aan loopt nihil.
Ik vind het een erg vreemd verhaal.
Plaats reactie