aegon spaarhypotheek = woekerpolis ??

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

maarten194

aegon spaarhypotheek = woekerpolis ??

Bericht door maarten194 »

Hallo

Betreft : Aegon levensloop hypotheek

na 8 jaar ingelegd totaal Euro 8.545
na 8 jaar inleg totaal waarde Euro 8.715

levenverzekering is laag Euro 45.000,--
( uitbetaalde rente is gelijk aan hypotheek = 5,7% )

kortom , als ja na 8 jaar nog maar je eigen inleg heb opgebouwd
is dit een erg slecht product


Uiteraard zijn er de kleine letters over "ïngehouden premies " ,
zonder bedragen
maar voor mij geen "spaar hypotheek" meer !


Wie heeft vergelijkbare spaaropbouw ?
welke bank scoort hier beter ?
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Beste maarten194,

Over de totale 30 jaar is de Levensloophypotheek behoorlijk scherp. De opbouw blijft in aan het begin achter, omdat in de eerst jaren maandelijks een bedrag wordt onttrokken aan de polis als kostenvergoeding voor de adviseur. Als het goed is, kun je dat vinden in de oorspronkelijke offerte.

De meeste verzekeraars hanteren een dergelijke spaaropbouw. Ik ken alleen Rabobank/Interpolis die geen boete bij eerder beeindigen berekent en Obvion/Interoplis die een lage boete bij eerder beeindigen berekent. Over 30 jaar genomen is Aegon (iets) scherper van Interpolis. Om deze reden heb ik vaak de voorkeur voor Interpolis, ook al is deze niet altijd de scherpste.

Ik snap de link die je legt tussen je levensloopspaarverzekering en woekerpolis niet. Vooraf heb je getekend om maandelijks een bedrag te betalen om:

- bij eerder overlijden 45.000 euro uitgekeerd te krijgen en
- bij in leven zijnde na 30 jaar het afgesproken bedrag uitgekeerd te krijgen

Aegon komt deze afspraken toch gewoon na?

groeten,

Steven
Irene

Bericht door Irene »

Is Aegon levensloop beleggingsverzekering of spaarhypotheek ?
Ik heb Aegon levensloop en beleg in het Aegon Mix Fund, heb garantie kapitaal op einddatum.
maarten194

aegon spaarhypotheek

Bericht door maarten194 »

Hoi

Steven

Bedankt voor jou reactie ,
je hebt gelijk ,
maar na 8 jaar vewacht je toch vermogen te hebben opgebouwd
Ook doe je bij aanvang een storting van E 2200,-- om extra snel vermogen op te bouwen .
Nu heb ik een rendement van minder dan 1% pj

gemiddeld verhuizen mensen na 8 jaar , je kunt de betaalde overlijden-premies niet meenemen naar andere spaarhypotheek .

En ben nu 8 jaar ouder dus nog hogere premie bij nieuwe hypotheek



Voor mij volgende keer aflossingsvrij


Irene ,
De levensloophypotheek is een hybride hypotheek
waarbij je bepaalde gedeelte kan sparen en beleggen
Ik heb dan een soort vermomde spaarhyptheek .

Hoplelijk gaat de opbouw naar wens ?

Groet
hans1967

Bericht door hans1967 »

maarten194,

heb je de afgelopen weken naar trosradar gekeken ? opmaathypotheek van rabo/interpolis is vergelijkbaar k.... produkt.
ga eens naar http://www.woekerpolisclaim.nl
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Beste maarten194,

Ik ben van mening dat je als je voor een spaarhypotheek kiest, je in principe voor een geldverstrekker kiest waar je 30 jaar mee samen werkt. Als je dat niet wilt, moet je inderdaad voor een andere aflossingsvorm kiezen (aflossingsvrij, beleggingsverzekering of beleggingsrekening).

Als je bij je volgende niet te maken wilt hebben met de negatieve aspecten van voortijdige afkoop van je Levensloopverzekering heb je 2 mogelijkheden:

- de Levensloopverzekering voortzetten dat in andere fondsen dan de hypotheekrenterekening
- ook de volgende financiering bij Aegon aanvragen

Misschien is Aegon niet de scherpste geldverstrekker wanneer je weer een financiering nodig hebt, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat bij een andere geldverstrekker beter af bent. Niet als je naar het totale plaatje van lening + aflossing kijkt.

De hypotheek die jij zoekt, waarbij je de flexibiliteit hebt om bij elke verhuizing over te stappen en de zekerheid/rendement van de spaarhypotheek, bestaat helaas niet.

@Irene: als je Aegon levensloop nog maar enkele jaren loopt, is de opbouw ongetwijfeld laag in vergelijking met de inleg. Dat komt doordat de kosten vooral in de eerste jaren geboekt worden. Het gaat uiteindelijk om de waarde na 30 jaar. Alleen als je de polis voortijdig gaat afkopen, krijg je een "woekerpolis"

Groeten,

Steven
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Beste Hans
hans1967 schreef:maarten194,

heb je de afgelopen weken naar trosradar gekeken ? opmaathypotheek van rabo/interpolis is vergelijkbaar k.... produkt.
ga eens naar http://www.woekerpolisclaim.nl
Deze producten zijn niet op alle punten ideaal (maar goed, welk product is wel ideaal?) en ik kan me ook voorstellen dat de producten niet altijd goed geadviseerd zijn, maar probeer alsjeblieft mensen niet onnodig ongerust maken door ongenuanceerd te verwijzen naar uitspraken van een sensatieprogramma dan wel een stichting van een publiciteitzoekende advocaat. Wat in de krant staat hoeft niet per definitie de volledige waarheid te zijn.

Groeten,

Steven
Plaats reactie