Beslag op bankrekening gehad

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

haardroger27
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 sep, 2016 6:48 pm

Beslag op bankrekening gehad

Bericht door haardroger27 »

Hoi,

Sorry voor anonieme naam, maar ik had een vraag.

En tijd geleden heb ik beslag op mijn rekening gehad, en nu heb ik een betalingsachterstand van 800 euro. Ik betaal die netjes per maand af. Mag je beslag hebben gehad op je rekening?

Is dit een belemering voor mijn hypotheekaanvraag?

Ik sta niet BKR geregisteerd, sta niet rood op mijn bankrekening. Eigenlijk kan ik zelfs die 800 euro ineenkeer betalen maar heb daar gewoon geen zin in.

Groetjes,
Haardroger
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Beslag op bankrekening gehad

Bericht door webka »

Hebben gehad is geen probleem.
Hebben wel.

Dus indien op de loonstrook die je aanlevert voor de hypotheekaanvraag staat dat er beslag ligt kun je het vergeten.
Indien het inmiddels klaar is, en er niets meer op de loonstroook ( en op de werkgeversverklaring) staat , is er geen probleem.

Houd je er rekening mee dat voor een hypotheekaanvraag je, in principe, 5000-6000 eigen geld nodig hebt?
haardroger27
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 sep, 2016 6:48 pm

Re: Beslag op bankrekening gehad

Bericht door haardroger27 »

Hoi bedankt voor je reactie,

Ik heb het gehad op mijn bankrekening, niet op mijn loon.

Dus als je 3 maanden bankafschriften van mij gaat vragen en je gaat heel goed kijken kom je 1.5 maand geleden een beslaglegging tegen.

Verder staat er niets op mijn werkgeversverklaring, ook mijn studieschuld is netjes doorgegeven en voldoe ik overal aan. Ik heb rond de 3 duizend euro nodig en ook die heb ik en kan die aantonen.

Dus een betalingsregeling die ik heb met een incassobureau, moet ik dat aangeven bij de aanvraag? Kan dat invloed hebben? Of gevolgen hebben als ik dat niet vertel, ze hebben er iig bij de aanvraag niet om gevraagd.

Groetjes,
Plaats reactie